8 uur geleden
8 uur geleden
“Ieder merk is anders en vraagt om een specifieke aanpak. Maar kun je als bureau nog onbevangen adviseren als je allerlei specialisten in dienst hebt, en hun uren moet verkopen om je omzet te halen?” lezen we op de website van ZIGZAG Reclame. En dat is natuurlijk waar: wie mensen op de payroll zet, is weliswaar altijd verzekerd van een beschikbare designer, programmeur of strateeg, maar loopt ook het risico als het ware vast te zitten aan die persoon. Ook als het gewenste product niet helemaal hun pakkie-an is. Van Woezik heeft hiervoor een even simpele als effectieve oplossing. “Via een partnernetwerk beschikt ZIGZAG Reclame over een divers team van experts zonder ze in-house te halen. Hiermee voorzien wij bedrijven altijd van een objectieve aanpak zonder onnodige kosten.”
Groot, vakkundig neterwek
Door geen mensen in dienst te hebben, maar projecten aan te pakken via co-creatie, maakt Van Woezik geen overheadkosten die hij moet doorberekenen aan zijn klanten. Bovendien pint hij zichzelf en zijn klanten niet vast op één stijl. “Ieder merk is anders en vereist zijn eigen unieke aanpak. Mijn flexibele schil is groot en bestaat uit vakkundige mensen. Voor merk A is de ene designer de beste, voor merk B de andere. Zo garandeer ik onafhankelijk en daarmee doeltreffend werk.” Bovendien zijn de lijnen kort, wat ook voordelig is voor de klant. “Wij zijn een boutique bureau en werken daardoor nooit voor veel opdrachtgevers tegelijkertijd. Zo garanderen we een duurzame en betrokken relatie.”Full service bureau
ZIGZAG Reclame verzorgt het hele communicatietraject voor zijn klanten. Van merkstrategie tot en met het afleveren van de gemaakte producten en uitrollen van campagnes. Het bureau verrast organisaties écht met creatief werk, zegt Van Woezik. “We winnen niet voor niets 70% van alle competities omdat wij echt durven schuren en verrassen.” Als reclamegeneralist is Van Woezik op de hoogte van alle facetten van zijn vak. “En als mijn kennis toch tekortschiet, weet ik precies welke specialist uit mijn netwerk ik moet hebben om te komen helpen.” Op deze manier is ZIGZAG een full service bureau, zonder de nadelen van hoge marges en medewerkers die net niet helemaal voldoen aan je wensen. “Je betaalt alleen voor het werk dat er voor je verricht wordt. Dat is het. En daarvoor krijg je het beste werk.”Merkmatrix
Het portfolio van het bureau bevat zeer uiteenlopende opdrachten. ZIGZAG Reclame wordt ingezet voor vrijwel alle denkbare communicatie. “We ontwerpen huisstijlen, programmeren websites, ontwikkelen merknamen en rollen campagnes uit.” Daarnaast biedt Van Woezik zijn eigen ‘merkmatrix’, waarin hij de communicatie van een organisatie scherp onder de loep neemt. “Ik kijk naar het merk, naar de media, naar de middelen en laat met concrete cijfers zien wat er goed gaat en wat niet.” Veel bureaus prioriteren de verkeerde zaken voor ondernemers, stelt Van Woezik. Ze willen altijd volgens het boekje werken, maar dergelijke trajecten duren in veel gevallen te lang en leveren op korte termijn te weinig resultaat op. “Via de merkmatrix worden direct quick wins gesignaleerd. Hierdoor maakt een organisatie sneller verbeterslagen en neemt het resultaat sneller toe. En is er dus sneller (meer) ruimte voor volledige verbetering.” Op deze manier boekt een organisatie ook op de langere termijn meer resultaat. Omdat de matrix diverse variabelen koppelt, ziet een organisatie welke ogenschijnlijk kleine aanpassingen een sneeuwbaleffect veroorzaken. “Ter illustratie: merken met ‘creatieve’ campagnes, ofwel campagnes gebaseerd op een concept, leveren 11 x meer economische waarde op (4 tot 5 keer meer verkoop) en 47% meer naamsbekendheid. Dat maakt deze adviesmethodiek zo interessant.”Van Woezik is een creatief pur sang die in de loop van zijn carrière sales- en managementervaring heeft opgedaan bij verschillende organisaties en het reclamevak leerde bij een internationaal gerenommeerd reclameadviesbureau. Hij werkte onder meer voor Praxis, het beursgenoteerde VolkerWessels, Westfalen Medical, Treca Paris, en Equilli. Zo’n vijf jaar geleden kwam Veconet op zijn pad, het bureau dat hij uiteindelijk zou overnemen en omdopen tot ZIGZAG Reclame. Hierin bundelt hij al zijn opgedane online én offline kennis en voorziet hij merken van objectief en onafhankelijk advies. En daarmee altijd een aanpak op maat. Neem contact op om vrijblijvend kennis te maken, om meer te horen over de werkwijze van ZIGZAG Reclame en om mogelijkheden te bespreken.
Meer weten? Kijk op ZIGZAG Reclame.
Op de hoogte blijven van onze updates?