3 uur geleden
3 uur geleden
Wie wel eens een IT-bedrijf spreekt, weet hoe snel het te technisch wordt. Servers, firewalls en cloudoplossingen. De termen vliegen je om de oren. Handig voor de techneut, maar niet voor de ondernemer die vooral wil dat alles werkt.
Bij ICT&CO pakken ze het anders aan. “We leggen alles uit en praten in gewone taal,” zegt algemeen directeur Marco Claassen. “Onze klanten zijn ondernemers, geen IT’ers. Ze willen gewoon veilig werken en bereikbaar blijven.”
Nieuwe systemen kunnen spannend zijn. “We zien mensen vaak schrikken als ze ineens in een nieuwe omgeving moeten werken. Daarom komen we op locatie voor uitleg. Dat scheelt stress.” Vaak gaat het om een overstap naar een modern systeem op basis van Microsoft 365. “Dan kan er veel veranderen. Mensen raken soms in paniek, want alles zit op een andere plek. Indien gewenst geven we klassikaal uitleg. We laten zien hoe alles werkt, wat je wel of niet moet doen en hoe je veilig blijft. Wij kunnen nooit auto voorkomen dat iemand uit onwetendheid op een verkeerde link klikt. Maar wat wij wel kunnen borgen is maximale veiligheid. Dit doen wij aantoonbaar”
Meer weten? Kijk op ICT&CO.
Bij ICT&CO pakken ze het anders aan. “We leggen alles uit en praten in gewone taal,” zegt algemeen directeur Marco Claassen. “Onze klanten zijn ondernemers, geen IT’ers. Ze willen gewoon veilig werken en bereikbaar blijven.”
Van de grond tot het toetsenbord
ICT&CO levert letterlijk alles wat met IT te maken heeft. Van de internetlijn in de grond tot na het toetsenbord op het bureau. “We noemen dat van kabel tot klik. We regelen de verbinding, zorgen dat alles veilig is, leveren apparatuur en helpen medewerkers ermee te werken. Zo hoeft de ondernemer niet met vijf partijen te schakelen.”Nieuwe systemen kunnen spannend zijn. “We zien mensen vaak schrikken als ze ineens in een nieuwe omgeving moeten werken. Daarom komen we op locatie voor uitleg. Dat scheelt stress.” Vaak gaat het om een overstap naar een modern systeem op basis van Microsoft 365. “Dan kan er veel veranderen. Mensen raken soms in paniek, want alles zit op een andere plek. Indien gewenst geven we klassikaal uitleg. We laten zien hoe alles werkt, wat je wel of niet moet doen en hoe je veilig blijft. Wij kunnen nooit auto voorkomen dat iemand uit onwetendheid op een verkeerde link klikt. Maar wat wij wel kunnen borgen is maximale veiligheid. Dit doen wij aantoonbaar”
Veiligheid: meer dan een wachtwoord
Cyberveiligheid is hot. Zeker nu de Europese NIS2-wetgeving eraan komt. Die verplicht bedrijven hun digitale veiligheid beter op orde te brengen. “Veel ondernemers weten nog niet wat dat betekent. Maar het geldt ook voor middelgrote bedrijven. Wij helpen ze daar stap voor stap mee.” Op basis van de richtlijnen van het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) ontwikkelde ICT&CO een 12 Stappenplan Digitale Veiligheid. Dat geeft inzicht in risico’s, beleid en toegangsrechten. “We kijken samen naar vragen als: wie mag wat doen in je systeem? Zijn je wachtwoorden veilig? En wat doe je als er iets misgaat?”Mensen maken het verschil
Het echte risico ligt vaak niet in de techniek, maar bij de mens. Hackers richten zich bovendien niet alleen op grote bedrijven. “Een hacker hoeft geen systeem te kraken. Want het begint vaak met iets kleins. Een e-mail met een foto van een hondje, zogenaamd van een collega. Eén klik en iemand heeft toegang tot je bedrijfsgegevens. Voor hackers ben je dan ineens veel meer waard. En na een paar maanden weten ze zoveel van je dat je hele bedrijf kwetsbaar wordt.” Daarom traint ICT&CO medewerkers phishing mails te herkennen en veilig te werken. “We maken mensen bewust van hun rol. Want de zwakste schakel is vaak niet de computer, maar degene die erachter zit. Daarbij borgen wij technisch maximaal wat nodig is ”Anders dan de rest
Los van eigen specialisme werkt het bedrijf werkt met een vaste flexibele schil van specialisten die voortdurend meebewegen met de actuele ontwikkelingen. Ook maakt ICT&CO een fulfilment klantportaal eenvoudig toegankelijk. “Daarin bieden we zakelijke dienstverlening op het bestelgemak- niveau van bijvoorbeeld Cool Blue en Bol.com. Of het nu gaat om het onboarden van nieuwe medewerkers, het verwerken van retouren, het vervangen van hardware, offboarden van vertrekkende medewerkers, of het plaatsen van nieuwe bestellingen – alles verloopt soepel en overzichtelijk.”Meer weten? Kijk op ICT&CO.
Op de hoogte blijven van onze updates?



-(2).gif)



