1 dag geleden
1 dag geleden
1. Waarom is werken voor regionale klanten zo belangrijk voor jullie?
Duurzaam ondernemen zit in het DNA van Com1. Wij geloven in langdurige relaties op basis van vertrouwen en persoonlijk contact met onze klanten. Korte lijnen maken dat contact efficiënter — en fysieke nabijheid helpt daarbij. Hoewel we veel werken voor internationale organisaties, waarderen we juist de zichtbaarheid en interactie die regionale samenwerking biedt. Als onze systemen goed draaien, merkt de klant ons meestal niet op. Dat is prettig, maar persoonlijk contact maakt het verschil. Het stelt ons in staat om proactief mee te denken over ICT-vraagstukken — ook buiten onze standaard dienstverlening. Bovendien verkleinen we met regionale samenwerking direct onze ecologische voetafdruk.2. Hoe pakken jullie een ICT-crisis aan bij een klant?
Een ICT-crisis kan grote impact hebben, zelfs lang nadat het acute probleem is opgelost. Soms zelfs met faillissement tot gevolg. Juist dan is snel en professioneel handelen cruciaal. Onze roots liggen in het oplossen van complexe, acute problemen in grote ICT-omgevingen. Dat vraagt om overzicht en samenwerking. In plaats van naar elkaar te wijzen, brengen wij partijen bij elkaar en richten we ons op een gezamenlijke oplossing. Eerst beperken we de schade, daarna zorgen we dat herhaling voorkomen wordt. Die aanpak geeft onze klanten rust én vertrouwen: er wordt adequaat en professioneel gehandeld.3. Welke misverstanden zie je vaak over netwerkbeveiliging?
De impact van cyberaanvallen wordt nog vaak onderschat. Het is niet de vraag of je ermee te maken krijgt, maar wanneer. Beveiliging is dus geen luxe, maar een noodzaak. Com1 is verantwoordelijk voor de netwerkbeveiliging van o.a. het Havenbedrijf Rotterdam, Gemeente Arnhem en diverse zorginstellingen. De kennis en ervaring die we in 22 jaar hebben opgebouwd, zetten we ook in bij kleinere organisaties. Want iedereen verdient hoogwaardige beveiliging, ongeacht de grootte van het bedrijf.4. Hoe zorgen jullie dat netwerken blijven werken, ook op lange termijn?
Een netwerk blijft niet vanzelf functioneren. Beveiligingsrisico’s, technische storingen of menselijke fouten liggen altijd op de loer. Daarom houden wij 24/7 actief toezicht op de netwerkomgevingen van onze klanten. Wij grijpen in voordat problemen daadwerkelijk schade veroorzaken. Zo voorkomen we dat systemen stilvallen of gevoelige data op straat belandt. Zelfs hardwareproblemen pakken we direct op, vaak al voordat de klant er iets van merkt. Onze aanpak zorgt voor continuïteit, veiligheid en rust binnen organisaties.5. Hoe ontzorgen jullie klanten met jullie beheerde ICT-diensten?
ICT verandert razendsnel en hoewel het gebruik er van eenvoudiger wordt, worden de beveiliging steeds complexer en de risico’s groter. Zelf alles in huis hebben is vaak niet haalbaar of wenselijk. Waarom zou je eigen ICT’ers in dienst hebben, als je die zorg ook kunt uitbesteden aan een betrouwbare partner? Met ons PlainEazy-concept nemen we klanten alles uit handen: beheer, onderhoud én hardware — tegen een vaste, voorspelbare maandprijs. Klanten kunnen zich volledig focussen op hun eigen werk, terwijl wij zorgen voor een stabiele en veilige ICT-omgeving.Voor klanten die zelf eigenaar willen blijven van de apparatuur, bieden we uiteraard ook ondersteuning in installatie, beheer en onderhoud.
Meer weten? Kijk op COM1.
Op de hoogte blijven van onze updates?